sobota, 26 stycznia 2013

Tak inaczej - Marchewkowe Muffiny

Hey hey wszystkim! Dzisiaj będzie trochę inaczej. Postanowiłam pokazać wam to co bardzo lubię. Piec muffiny! I ogółem gotować. :)
A oto mój przepis na Muffiny marchewkowe (niskokaloryczne i zdrowe) . Bardzo prosty na około 6 sztuk (zależy od foremek)
Jako, że ja dodaję zawsze składników na oko nie sugerujcie się dokładnie podanymi ilościami.

A więc czego potrzebujemy?

  • około szklanki mąki
  • 1 średniej marchewki
  • połowy cytryny
  • łyżeczkę do herbaty proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki cukru
  • 5 łyżeczek miodu
  • 10 łyżeczek oleju winogronowego (może być każdy inny)
  • pół łyżeczki cynamonu
  • pół szklanki mleka do kawy lub zwykłego (ja używam tego do kawy bo tylko jest u mnie w domu)

Jak?

Ustawiamy piekarnik na 180 stopni. Niech się grzeje. Do jednej miski wsypujemy wszystkie suche składniki ( mąka, cynamon, cukier, proszek do pieczenia) Do drugiej dodajemy jajko, olej, miód i sok z połowy cytryny, mleko, mieszamy dokładnie. Marchewkę obieramy i ścieramy na tarce. Ilość według uznania tak naprawdę. Ja dodałam 3/4 średniej marchewki. Dokładnie mieszamy. 
Dodajemy do suchych skłądników te mokre i mieszamy do połączenia się składników. Przelewamy masę do foremek ( ja mam akurat silikonowe. Polecam!) do wysokości 3/4 foremki. Nie to nie jest za mało. One bardzo urosną :)
Muffiny w piecu powinny być około 25 minut. Aż do uzyskania złotawej barwy. 
Dla ciekawszego efektu tuż przed wstawieniem wierzch babeczek mozecie posypać odrobiną cukru lub jeszcze ciekawiej gruboziarnistej soli morskiej. Babeczki wychodzą przepyszne i takie wilgotne w środku. 
Jeśli skorzystacie z tego przepisu mam nadzieję, że muffinki będą wam smakować.
Jeśli zamienicie mąkę zwykłą na pełnoziarnistą a cukier na na ksylitol albo syrop z agawy wtedy babeczki będą jeszcze bardziej niskokaloryczne i zdrowsze. 

1 komentarz: